צבעים ברשת

 

2.7.17 ע״י יוסי מזרחי

​צבעים בעסק וברשת – הבלוג של זאתי 

העולם שלנו מורכב מצבעים יש צבעים שמוכרים יותר ויש צבעים שנוגעים ברגש יותר

במאמר זה אציג בפניכם מחקר קל על צבעים כדי שתדעו ותבינו איזה צבע הכי נכון לעסק שלכם

 

להלן עובדות מהשטח

83% מהרוכשים מוצר מסוים, העידו כי הצבע היה גורם מכריע בקבלת ההחלטה

70% העידו שלא ירכשו מוצר מסוים, אם הוא אינו מגיע בצבע המועדף עליהם

שימוש בצבע עקבי מעלה את יכולת הזיהוי וההזדהות עם המותג

90% מהחלטות הרכישה מתבצעות ע”ס גורמים ויזואליים!

חשוב ומומלץ לשים לב אליהם בבחירתכם, לבחון את האלמנטים השונים לפני, להבין את משמעותם  להתחבר אליהם.

 

ולבחור את אלו שמתאימים לכם, הן מבחינת הנראות והן מבחינת המסרים.

צבעים, כחלק בלתי נפרד ממיתוג, בידול והשרשה של עסק, הם גורם חשוב ומכריע.

הצבע בעל תכונה קולקטיבית וזכיר שאינו תלוי במושגים,צורות ושמות.

אם משתמשים בצבעים במיתוג – הצבע מעורר רגש, ומושך תשומת לב.

 

פסיכולוגיית הצבעים

צבע ירוק – מקושר לתחום הבריאות, רווחה ואיכות חיים,טבע ,נתינה (מוחשית וספיריטואלית) ופוריות.

 

צבע צהוב – משדר אופטימיות ורוח צעירה. מזוהה עם שמש, צחוק, שמחה ורגעים מאושרים.

הצבע האדום -צבע של אהבה, תשוקה, אומץ, צבע של סכנה, כוח, נחישות, צבע אנרגטי, פרובוקטיבי.

 

צבע כחול – יוצר תחושה של אמינות, ביטחון במוצר/ שירות.

 

צבע כתום –  משדר “אגרסיביות”, אמביציה, צבע אסרטיבי מאוד ולא מעודן.

צבע שחור – משדר כוח ויוקרה,סמכותיות ואינטליגנציה, משתמשים בו לרוב במיתוג מוצרי יוקרה, מותגי על.

צבע ורוד – משדר רומנטיקה, אהבה, רגשות עדינים, נשיות ורוך.

 

צבע סגול – רוחני, משרה רגיעה ושלווה. מזוהה עם תחכום, הפריה, שגשוג והצלחה.

 

צבע לבן – משדר טוהר, ניקיון, טבעיות.

 

צבע אפור – משדר פרקטיות, פרגמטיות, תכליתיות, מוצקות ויציבות של אלמנטים בחיינו.

 

צבע חום – צבע אדמה,משדר אמינות, יציבות, “חיבור לקרקע” וחברות.

 

לסיכום,

עשו שימוש נבון וחכם בצבעים צבעים מעבירים מסרים, משפיעים המוח, מעוררים רגשות ותחושות

זכרו, החדרת מותג חדש לשוק צריכה להתעלות על רעשי השוק הקימים ויש להשתמש בצבעים הנכונים

ולהגיע אל הקהל לקוחות הרצוי.